Βιωματική μάθηση το Καλοκαίρι
Καινούριο στέκι λοιπόν!! Ευχαριστώ το https://femalevoice.gr/ για την ευκαιρία που μου δίνει να εκφράζω μετά από καιρό τις σκέψεις μου.
Πρώτο άρθρο λοιπόν και σκέφτηκα πως θα ήταν ενδιαφέρον τώρα που το Καλοκαίρι είναι κοντά μας να βρούμε δραστηριότητες όπου τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με την μάθηση μέσα από παιχνίδι. Ας μην ξεχνάμε πως το Καλοκαίρι είναι χρόνος ξεκούρασης για τα παιδιά μας που τον έχουν ανάγκη. Αν αμφιβάλετε για αυτό θυμηθείτε αν εσείς σαν παιδιά τέτοια εποχή μετράγατε παγωτά και μπάνια. (Εγώ το κάνω ακόμα και σήμερα). Ωστόσο μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες το παιδί μπορεί να διατηρήσει την επαφή του με την μάθηση και γιατί όχι να μάθει και καινούρια πράγματα σε διάφορούς τομείς.
Ας δούμε κάποια παραδείγματα καλοκαιρινής βιωματικής μάθησης σε συγκεκριμένους τομείς ώστε αφενός το παιδί να μην χάνει επαφή με το σχολείο και αφετέρου να διασκεδάζει
ΓΛΩΣΣΑ
- Ανάγνωση παραμυθιών στην παραλία. Να σημειωθεί πως τα παραμύθια είναι σημαντικό να το διαλέγουν τα παιδιά. Επίσης μπορεί να διαβάζει το παιδί πινακίδες όταν πηγαίνουμε βόλτες ή διακοπές.
- Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια μαζί με το παιδί όπως:Scrabble, πυργόλεξο.
- Κάνουμε επισκέψεις μαζί με το παιδί σε μουσεία, πηγαίνουμε σε συναυλίες και σε θέατρα. Τα συγκεκριμένα ερεθίσματα βοηθάνε στην ανάπτυξη λεξιλόγιού του παιδιού, στην περιγραφή και στην αφήγηση.
- Βλέπουμε αγαπημένες ταινίες μαζί με το παιδί και του λέμε να μας ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε από αυτές.
- Ενθαρρύνουμε το παιδί να μας πει μια ιστορία για τη μέρα που πέρασε στην παραλία.
- Γράφουμε μαζί με το παιδί γράμματα και λέξεις στην άμμο.
- Λύνουμε σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα μαζί με το παιδί.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Δίνουμε στο παιδί λεφτά να αγοράσει το παγωτό στην παραλία.
- Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως φιδάκι, γκρινιάρη.
- Ενισχύουμε το συμβολικό παιχνίδι με το παιδί. Πχ: Στήνουμε ένα εικονικό μαγαζί στο σπίτι μας και κάνουμε πωλήσεις.
- Γράφουμε αριθμούς μαζί με το παιδί στην άμμο.
- Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο και ζητάμε να μας τα μετρήσει.
- Ενισχύουμε τη δεξιότητα της ταξινόμησης. Πχ: Έχουμε δυο κουβαδάκια. Στο ένα βάζουμε τα μικρά βότσαλα και στο άλλο τα μικρά.
- Μετράμε τις βουτιές, τα βότσαλα, τις πέτρες, τα κοχύλια.
ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
- Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο. Αυτή η δραστηριότητα προωθεί τις σωματικές και κινητικές δεξιότητες αφού τα παιδιά χρησιμοποιούν τόσο τα χέρια τους όσο και τα πόδια τους.
- Περνάμε χρωματιστές χάντρες σε κορδόνια και φτιάχνουμε βραχιόλια ή κολιέ μαζί με το παιδί.
- Ζωγραφίζουμε με δακτυλομπογιές, νερομπογιές και μαρκαδόρους.
- Πηγαίνουμε βόλτες μικροί μεγάλοι με τα ποδήλατα.
ΜΝΗΜΗ
- Κρύβουμε αντικείμενα σε ένα κουβαδάκι γεμάτο με άμμο και ζητάμε από το παιδί να τα βρει με κλειστά τα μάτια.
- Δίνουμε στο παιδί λέξεις κλειδιά (πχ «κόκκινο» = σηκώνω το χέρι μου, «μπλε» = σηκώνω το πόδι μου «κίτρινο» = βγάζω τη γλώσσα μου). Λέμε στο παιδί γρήγορα και κοφτά τη λέξη και αναμένουμε τη δράση. Όσο το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι δίνουμε παραπάνω από δύο εντολές
- Μιμούμαστε διάφορους ήχους και καλούμε το παιδί να τους αναγνωρίσει
Ας θυμόμαστε από τα παραπάνω ότι η μάθηση το καλοκαίρι, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί και και όχι με τον κλασσικό τρόπο που επιφέρει γκρίνια, πίεση και κακό κλίμα στην οικογένεια. Άλλωστε, το παιδί όπως και εμείς έχουμε ανάγκη από ένα διάλειμμα .
Τέλος, θυμηθείτε πως το κάθε παιδί είναι μοναδικό και διαφορετικό!!