Το διάβασμα και η μουσική συνδυάζονται
Για πολλούς ο μήνας που διανύουμε περιέχει μπόλικο διάβασμα, οι φοιτητές για παράδειγμα διανύουν περίοδο εξεταστικής και οι μαθητές προσπαθούν να συνηθίσουν την επιστροφή τους στο σχολείο μετά από τους καλοκαιρινούς μήνες ξεκούρασης. Το διάβασμα, για κάποιους τουλάχιστον, δεν είναι κάτι ευχάριστο και για αυτό προσπαθούν με διάφορες ενέργειες να βρουν τις κατάλληλες συνθήκες, με τις οποίες θα πετύχουν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση τους. Άλλοι προτιμούν να μελετούν το βράδυ και άλλοι το πρωί μόλις ξυπνήσουν και είναι ξεκούραστοι, άλλοι σημειώνουν στο βιβλίο τους με χρώματα και αστερίσκους, ώστε να ξέρουν τι πρέπει να προσέξουν και άλλοι προτιμούν να το διατηρούν τόσο καθαρό, όσο ήταν και όταν το πήραν από το βιβλιοπωλείο και τέλος κάποιοι προτιμούν να διαβάζουν σε απόλυτη ησυχία και κάποιοι με την συνοδεία μουσικής. Για τους τελευταίους ακολουθούν κάποιες προτάσεις τραγουδιών, που ανάλογα το στάδιο του διαβάσματος που βρίσκεται ο καθένας μπορεί να επιλέξει και το κατάλληλο κομμάτι.
Η συντηρητική επιλογή
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την πιο ‘’safe” επιλογή, όπου διαλέγεις ήρεμη μουσική, που δε σου αποσπά την προσοχή, ακούγεται σαν να έρχεται από κάπου μακριά και είναι απλά μία συντροφιά που μπορεί να σε διατηρήσει χαλαρό αλλά και συγκεντρωμένο. Συνήθως προτιμώνται ορχηστρικά κομμάτια που κρατάνε και αρκετά λεπτά, όπως το ‘’Europa’’ του Santana. Η αγαπημένη μου επιλογή όμως είναι ένας ολόκληρος δίσκος και συγκεκριμένα «Τα 30 Νυχτερινά» του Μάνου Χατζηδάκι.
Η χορευτική επιλογή
Η προηγούμενη επιλογή μουσικής είναι για αυτούς που φοβούνται μην αποσπαστούν από το διάβασμά τους, αλλά κάποιος θα μπορούσε να πει, ότι αυτή η μουσική θα τον χαλαρώσει τόσο πολύ, που μετά από λίγα λεπτά θα αφήσει τα βιβλία και θα πάει στο κρεβάτι του να ξαπλώσει. Για αυτόν υπάρχει το δεύτερο στάδιο, που περιλαμβάνει πιο ρυθμικές επιλογές, που θα τον κρατήσουν σίγουρα ξύπνιο και θα τον κάνουν να αποκτήσει μία μεγαλύτερη ένταση, που μπορεί να βοηθήσει, ώστε να αποφευχθεί το βαριεστημένο διάβασμα. Ο κίνδυνος της συγκεκριμένης επιλογής είναι ο προφανής, να αποκτήσει κανείς τόση ένταση που θα αφήσει το βιβλίο και θα σηκωθεί να λικνιστεί στους ρυθμούς της μουσικής. Η πρόταση εδώ περιλαμβάνει τραγούδια του Κωστή Μαραβέγια με πιο επικίνδυνη αλλά και λατρεμένη επιλογή τα «Συγχωροδοπέταλα».
Η έντονη επιλογή
Εδώ βρισκόμαστε σε ένα στάδιο, που είτε έχουν ζοριστεί τόσο πολύ τα νεύρα σου από το διάβασμα, που θες να τα σπάσεις όλα και επιλέγεις το κατάλληλο τραγούδι, όπως το «Εδώ», από τις Τρύπες, είτε θες να ξενυχτήσεις, να μείνεις ξύπνιος όλο το βράδυ, διαβάζοντας, γι’αυτό θες κάτι να σε κρατήσει ξύπνιο και μπορείς να επιλέξεις τον «Διάφανο» του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Ο κίνδυνος σε αυτό το στάδιο είναι να αρχίσεις να ψάχνεις, πότε είναι η επόμενη συναυλία της αγαπημένης σου μπάντας για να πας να ξεσπάσεις και να καταλήγεις να ακούς ολόκληρους δίσκους από «Τρύπες» και «Ξύλινα σπαθιά» αντί να διαβάζεις.
Η λάθος επιλογή
Το τελευταίο στάδιο περιλαμβάνει μόνο κινδύνους, καθώς επιλέγεις ερωτικά τραγούδια, αρχίζεις να αναρωτιέσαι μήπως ο κάθε στίχος μιλάει για σένα και αρχίζεις να σκέφτεσαι, εκείνη ή εκείνον, που σε ενδιαφέρει. Το κακό είναι, ότι δε θα μείνεις εκεί, αλλά είναι πιθανό να καταλήξεις να ακούς καψουροτράγουδα του Καρρά, να πίνεις το ουίσκι που ήταν ξεχασμένο στο ντουλάπι και να στέλνεις μεθυσμένα μηνύματα. Το αποτέλεσμα του διαβάσματος θα είναι το προφανές, καθώς το επόμενο πρωί δε θα θυμάσαι καν ποιο μάθημα δίνεις. Αν πρέπει οπωσδήποτε να περάσεις, από αυτό το στάδιο, προτείνουμε κάτι πιο ακίνδυνο, όπως το «Απόψε σιωπηλοί», της Βάσως Αλαγιάννη με την αξέχαστη ερμηνεία του Νίκου Παπάζογλου.
https://www.maxmag.gr/mousiki/diavasma-kai-moysiki-syndyazontai/https://www.maxmag.gr/mousiki/diavasma-kai-moysiki-syndyazontai/