Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος (Παν.Π.Ρ.): Πρωταθλητής ο Τσολακίδης!
Έπειτα από τρεις ημέρες και 516 χλμ. σε πανέμορφες διαδρομές της Θεσσαλίας, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity ολοκλήρωσαν τον μεγαλύτερο φετινό αγώνα του είδους, που αποδείχτηκε και ένας από τους πιο απαιτητικούς ακόμα και για τα πιο έμπειρα πληρώματα.
Tο ενδιαφέρον διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι το τέλος, δικαιώνοντας τις προβλέψεις που μίλαγαν για υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Ενδεικτική, άλλωστε, είναι η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του τέταρτου πληρώματος, η οποία δεν ξεπερνά τους 2,6 βαθμούς ποινής.
Νικητές του αγώνα, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Επάθλου Ιστορικών Regularity Αυτοκινήτων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) είναι οι Κονταράτος Θεμιστοκλής-Ιατρίδης Ιούλιος με Porsche 911 SC. Επιδεικνύοντας εξαιρετική ακρίβεια, βρέθηκαν ήδη από το πρώτο σκέλος στην κορυφή, θέση που κατάφεραν να διατηρήσουν τόσο στο τέλος του δεύτερου σκέλους, όσο και μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, με 31 βαθμούς ποινής.
Τη δεύτερη θέση κατέκτησαν οι Γιώργος Κατσαούνης-Μαθιός Μανσόλας με VW Golf GTI και 32,8 βαθμούς ποινής, ενώ το πόντιουμ συμπλήρωσαν οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud Ti και 33,1 βαθμούς ποινής. Με την τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης ο Joseph Lambert, συνοδηγός του Christian Crusifix, εξασφάλισε τον τίτλο συνοδηγών στο Επάθλο Ιστορικών Regularity Αυτοκινήτων.
Νικητές του αγώνα, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Επάθλου Ιστορικών Regularity Αυτοκινήτων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) είναι οι Κονταράτος Θεμιστοκλής-Ιατρίδης Ιούλιος με Porsche 911 SC. Επιδεικνύοντας εξαιρετική ακρίβεια, βρέθηκαν ήδη από το πρώτο σκέλος στην κορυφή, θέση που κατάφεραν να διατηρήσουν τόσο στο τέλος του δεύτερου σκέλους, όσο και μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, με 31 βαθμούς ποινής.
Τη δεύτερη θέση κατέκτησαν οι Γιώργος Κατσαούνης-Μαθιός Μανσόλας με VW Golf GTI και 32,8 βαθμούς ποινής, ενώ το πόντιουμ συμπλήρωσαν οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud Ti και 33,1 βαθμούς ποινής. Με την τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης ο Joseph Lambert, συνοδηγός του Christian Crusifix, εξασφάλισε τον τίτλο συνοδηγών στο Επάθλο Ιστορικών Regularity Αυτοκινήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την κακή τους επίδοση στο τρίτο σκέλος του αγώνα, οι Οικονόμου Γιώργος-Οικονόμου Νίκος κατάφεραν να εξασφαλίσουν την πρώτη θέση στο ελληνικό Πρωτάθλημα Regularity.
Η απονομή των επάθλων πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας, της πόλης που φιλοξένησε τον αγώνα, παρουσία εκπροσώπων των χορηγών, όπως και εκπροσώπων όλων των περιοχών που φιλοξένησαν Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2017.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Θεμιστοκλής Κονταράτος (1ος): «Ήταν ωραίος αγώνας, με ανταγωνισμό, ιδιαιτερότητες και αρκετές παγίδες μέχρι το τέλος. Το τελικό αποτέλεσμα κρίθηκε στη σταθερότητα».
Γιώργος Κατσαούνης (2ος): «Πολύ ωραίος αγώνας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω ως οδηγός και μπορώ να πω ότι είναι πολύ καλύτερα από ό,τι περίμενα! Ο Μαθιός Μανσόλας (συνοδηγός) ήταν πολύ καλός. Περάσαμε από πολύ όμορφα μέρη, ο αγώνας είχε δυσκολίες, ενώ κάποιες ειδικές ήταν πιο γρήγορες από ό,τι περιμέναμε. Συνολικά ήταν ωραία.»
Σπύρος Μουστάκας (3ος): «Είμαστε ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα, έχουμε πάει καλά. Ο αγώνας είχε κάποιες δυσκολίες και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι χθες κάναμε ένα σημαντικό σφάλμα. Ήταν καλός τόσο για αρχάριους, όσο και για προχωρημένους. Υπήρχαν, πάντως, κάποια θέματα, τα οποία και έχουμε συζητήσει με τους οργανωτές».
Γιώργος Οικονόμου (5ος & Πρωταθλητής Ελλάδας):«Ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον και γρήγορος αγώνας. Όλα πήγαν καλά, αν και σήμερα η απόδοσή μας δεν ήταν τόσο καλή όσο χθες. Δεν πειράζει, όμως, όλα καλά!»
Με εξαιρετικές επιδόσεις και τις δύο ημέρες του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος, ο Σωκράτης Τσολακίδης κατάφερε να κατακτήσει για δεύτερη φορά το Πρωτάθλημα Ελλάδος – μετά το 2003. Με τον Χρήστο Δήμο στο δεξί μπάκετ του εντυπωσιακού Skoda Fabia R5 της ουγγρικής Eurosol, κυριάρχησαν στον αγώνα σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στις δέκα ειδικές διαδρομές του!
Παράλληλα, όπως και χθες, έτσι και σήμερα το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη κατέκτησε το μέγιστο των βαθμών για το Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος, αφού το σκέλος προσμετρούσε σαν πέμπτος γύρος στο συγκεκριμένο θεσμό.
Σε επίπεδο χρόνων, ο Τάκης Καμπύλης με τον Σταύρο Σταμέλο και το Skoda Fabia S2000 ολοκλήρωσαν τον αγώνα με μια διαφορά της τάξης των δύο λεπτών πίσω από τους νικητές, ενώ τρίτοι τερμάτισαν οι Γιάννης Μπαντούνας-Κώστας Σούκουλης με το Mitsubishi Lancer EVO VI, μια θέση που -έπειτα από μια εξαιρετική χρονιά για τους ίδιους- ισούται και με τη δεύτερη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.
Ο νεαρός Κώστας Μυλωνάς από τη Λαμια με συνοδηγό τον Γιάννη Καλοπίτα, συνέχισε και σήμερα σε πολύ καλό ρυθμό με την Toyota Corolla KE 30 και εν τέλει επικράτησε στην κατηγορία των Ιστορικών. Την πρώτη τριάδα εκεί συμπλήρωσαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Κώστας Κακκαλής που σήμερα σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους με το Ford Sierra Cosworth, αλλά και εκμεταλλεύθηκαν ένα πρόβλημα -στην τελευταία ε.δ.- στον κινητήρα της Toyota Corolla AE92 των Κώστα Αργυρίου-Αποστόλη Πάλλα οι οποίοι τερμάτισαν τρίτοι.
Επιστρέφοντας στο θεσμό του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, τους βαθμούς της δεύτερης θέσης πήραν και σήμερα οι Τάκης Καμπύλης – Σταύρος Σταμέλος, ενώ, βαθμολογικά, την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γεροδήμος-Σωτήρης Γρηγορίου με το Opel Astra OPC. Τέλος, από τον 2ο αγώνα του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, οι Νίκος Βάτσος-Χρήστος Θεοφανίδης με το Renault Clio R3 αποκόμισαν τους μέγιστους βαθμούς που τους διατηρούν στην διεκδίκηση του τίτλου της F2 του Κυπέλλου Ασφάλτου.
Η καρό σημαία έπεσε λίγο νωρίτερα στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας, της πόλης που φιλοξενήσε ιδανικά για ένα τριήμερο το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2017.
Παράλληλα, όπως και χθες, έτσι και σήμερα το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη κατέκτησε το μέγιστο των βαθμών για το Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος, αφού το σκέλος προσμετρούσε σαν πέμπτος γύρος στο συγκεκριμένο θεσμό.
Σε επίπεδο χρόνων, ο Τάκης Καμπύλης με τον Σταύρο Σταμέλο και το Skoda Fabia S2000 ολοκλήρωσαν τον αγώνα με μια διαφορά της τάξης των δύο λεπτών πίσω από τους νικητές, ενώ τρίτοι τερμάτισαν οι Γιάννης Μπαντούνας-Κώστας Σούκουλης με το Mitsubishi Lancer EVO VI, μια θέση που -έπειτα από μια εξαιρετική χρονιά για τους ίδιους- ισούται και με τη δεύτερη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.
Ο νεαρός Κώστας Μυλωνάς από τη Λαμια με συνοδηγό τον Γιάννη Καλοπίτα, συνέχισε και σήμερα σε πολύ καλό ρυθμό με την Toyota Corolla KE 30 και εν τέλει επικράτησε στην κατηγορία των Ιστορικών. Την πρώτη τριάδα εκεί συμπλήρωσαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Κώστας Κακκαλής που σήμερα σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους με το Ford Sierra Cosworth, αλλά και εκμεταλλεύθηκαν ένα πρόβλημα -στην τελευταία ε.δ.- στον κινητήρα της Toyota Corolla AE92 των Κώστα Αργυρίου-Αποστόλη Πάλλα οι οποίοι τερμάτισαν τρίτοι.
Επιστρέφοντας στο θεσμό του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, τους βαθμούς της δεύτερης θέσης πήραν και σήμερα οι Τάκης Καμπύλης – Σταύρος Σταμέλος, ενώ, βαθμολογικά, την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γεροδήμος-Σωτήρης Γρηγορίου με το Opel Astra OPC. Τέλος, από τον 2ο αγώνα του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, οι Νίκος Βάτσος-Χρήστος Θεοφανίδης με το Renault Clio R3 αποκόμισαν τους μέγιστους βαθμούς που τους διατηρούν στην διεκδίκηση του τίτλου της F2 του Κυπέλλου Ασφάλτου.
Η καρό σημαία έπεσε λίγο νωρίτερα στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας, της πόλης που φιλοξενήσε ιδανικά για ένα τριήμερο το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2017.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Σωκράτης Τσολακιδής (1ος Παν.Π.Ρ. & 1ος Κυπ. Β. Ελλάδος): «Σίγουρα θα θέλαμε να είχαμε περισσότερο ανταγωνισμό για να έχει μεγαλύτερη αξία ο τίτλος. Παρόλ’ αυτά χαιρόμαστε που το Πρωτάθλημα έρχεται για ακόμα μια φορά στη Βόρεια Ελλάδα αν και το αφιερώνουμε στους φίλους μας σε όλη την Ελλάδα. Από εκεί και πέρα, οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις είναι τέτοιες που δεν μου επιτρέπουν να κάνω σχέδια για το μέλλον».
Γιάννης Μπαντούνας (2ος Παν.Π.Ρ.): «Ήταν ο πρώτος μας αγώνας μετά από πολλά χρόνια στην άσφαλτο. Γενικά είμαστε ικανοποιημένοι, αν και θα μπορούσαμε να πάμε λίγο πιο γρήγορα. Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στον Σωκράτη Τσολακίδη. Είναι άξιος νικητής του αγώνα και Πρωταθλητής Ελλάδος. Επίσης, θα ήθελα να σημειώσω ότι η τοπική κοινωνία μας αγκάλιασε. Πιστεύω ότι η ΟΜΑΕ έχει βρει ένα μέρος που μπορεί και θέλει να φιλοξενήσει αγώνες τα επόμενα χρόνια. Την επόμενη χρονιά, αν και είναι νωρίς να πούμε κάτι, λογικά θα λάβουμε μέρος σε τρεις μεγάλους αγώνες».
Τάκης Καμπύλης (2ος Κυπ. Β. Ελλάδος): «Οι σημερινές ειδικές ήταν πολύ ωραίες. Ειδικά η 2η είχε μεγάλο οδηγικό ενδιαφέρον. Γενικά, αν αφήσουμε τις μεγάλες απλές διαδρομές πίσω μας, ο αγώνας ήταν πολύ ωραίος. Το αποτέλεσμα ήταν δίκαιο και αν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω θα είχε φανεί από χθες. Θα πάμε σίγουρα στο Ράλλυ Κένταυρος, και αν γίνει το Ράλλυ Σπριντ Αγίου Μερκουρίου, θα πάμε και εκεί».
Γιώργος Γεροδήμος (3ος Κυπ.Β.Ελλάδος): «Σήμερα το ευχαριστηθήκαμε. Βρήκαμε πολύ καλό ρυθμό με το αυτοκίνητο και σημειώσαμε κάποιους ανταγωνιστικούς χρόνους. Είμαστε ικανοποιημένοι και υπάρχει η σκέψη να συμμετάσχουμε στο Ράλλυ Κένταυρος».
Κώστας Μυλωνάς (1ος Κατ. Ιστορικών): «Για εμάς όλα πήγαν καλά από την αρχή. Πιέσαμε όσο μπορούσαμε. Οι ειδικές ήταν γενικά πολύ ωραίες, αν και μας άρεσε πολύ περισσότερο η σχεδίαση του σημερινού σκέλους. Όλα κύλησαν καλά. Αυτός ήταν ο τελευταίας μας αγώνας για φέτος».
Νίκος Βάτσος (1ος F2 Κυπ. Β. Ελλάδας): «Πήγαν όλα καλά και όπως τα θέλαμε. Το ευχαριστηθήκαμε και αποκομίσαμε σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του Κυπέλλου. Η συνέχεια θα μας βρει στον τελικό που θα πραγματοποιηθεί στο Βόλο. Εκεί όπου θα κριθούν όλα».
Η δεύτερη ημέρα του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος για την κατηγορία Regularity, αποδείχτηκε άσκηση άσκηση ακριβείας για δυνατούς λύτες! Το σημερινό σκέλος, με μήκος 312 χιλιόμετρα ήταν το μεγαλύτερο του αγώνα, με τους συμμετέχοντες να αναχωρούν από τη Λάρισα, και μέσω θρυλικών διαδρομών από την Ελασσόνα και την Καλαμπάκα να καταλήγουν στα Τρίκαλα. Το έργο των πληρωμάτων αποδείχθηκε αρκετά δύσκολο, αφού οι 19 προγραμματισμένες ασκήσεις ακριβείας ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές. Δεν είναι τυχαίο, ότι αρκετοί παραμένουν στο «παιχνίδι» χάρη στον κανονισμό Τζόκερ της FIA, σύμφωνα με τον οποίο στο τέλος κάθε σκέλους η χειρότερη επίδοση ενός πληρώματος τίθεται αυτόματα εκτός της συνολικής προσπάθειάς του.
Όπως από την αρχή πρόδιδε η ποιότητα των ονομάτων των συμμετεχόντων, το επίπεδο του ανταγωνισμού αποδεικνύεται ιδιαίτερα υψηλό! Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από δύο ημέρες, οι εννέα πρώτοι στην κατάταξη χωρίζονται από μόλις 20 βαθμούς ποινής, γεγονός που σημαίνει ότι μόνο ξεκάθαρη δεν είναι η υπόθεση «νίκη» στον αγώνα.
Οι Θεμιστοκλής Κονταράτος-Ιούλιος Ιατρίδης με την Porsche 911 SC, μέχρι στιγμής αποδεικνύονται οι πλέον ακριβείς και παραμένουν επικεφαλής της κατάταξης με μόλις 21,7 βαθμούς ποινής. Αν διατηρηθούν στην κορυφή, πέρα από τη νίκη θα κατακτήσουν τη και τη 2η θέση στο Ευρωπαϊκό Έπαθλο, πίσω από τον Βέλγο Christian Crusifix ο οποίος έχει ήδη κατοχυρώσει τον τίτλο. Οι Γιώργος και Νίκος Οικονόμου, συγκέντρωσαν σήμερα τους λιγότερους βαθμούς ποινής με το Ford Escort και παραμένουν 2οι σε απόσταση βολής από τους πρώτους. Σημειώνεται ότι αν καταφέρουν να διατηρηθούν σ’ αυτήν τη θέση, θα κατακτήσουν και το Πρωτάθλημα Ελλάδος.
Τρίτοι, ακολουθούν οι Γιώργος Κατσαούνης-Μαθιός Μανσόλας με το VW Golf, οι οποίοι παραμένουν στη μάχη της νίκης. Οι Αναστάσιος Δούρος-Γιώργος Μποζιονέλος με την BMW 1502 βρίσκονται 4οι και παράλληλα πολύ κοντά στην εξασφάλιση της 3ης θέσης στο Πρωτάθλημα. Την ίδια ώρα, στην 5η θέση βρίσκονται οι Σπύρος και Νικόλας Μουστάκας με την Alfa Romeo Alfasud Ti, ενώ την εξάδα συμπληρώνουν οι Christian Crusifix-Joseph Lambert με τη Ford Anglia. Αν το πλήρωμα από το Βέλγιο διατηρηθεί σ’ αυτήν τη θέση, ο συνοδηγός θα κατακτήσει και τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό τίτλο, μιας που ο έτερος διεκδικητής, ο Ιταλός Fabrizio Farsetti βρίσκεται αυτήν τη στιγμή με τον οδηγό της Porsche 911 Coupe, Massimo Mascagni στην 11η θέση.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα μοναδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity κέρδισαν το θαυμασμό από όποια σημεία πέρασαν, ενώ οι Δήμοι Ελασσόνας, Καλαμπάκας και Τρικάλων φιλοξένησαν τα πληρώματα στις ανασυγκροτήσεις αλλά και στον τερματισμό του σκέλους.
Η αυριανή ημέρα αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού τα 155,80 χλμ. που περιλαμβάνει είναι αρκετά για να αλλάξουν την εικόνα του αγώνα.
Η αυριανή ημέρα αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού τα 155,80 χλμ. που περιλαμβάνει είναι αρκετά για να αλλάξουν την εικόνα του αγώνα.