Η Μαλβίνα Κάραλη όλων των Ελλήνων
Τη βάφτισαν Μαρία-Ελένη δεν τη φώναξαν όμως έτσι ποτέ. Το όνομα που θα χρησιμοποιούσαν σε όλη της τη ζωή, και με το οποίο έγινε πασίγνωστη, ήταν το «Μαλβινα». Πολλές φορές δεν χρειαζόταν καν το επίθετο «Καραλη» για να συστηθεί που κι αυτό δεν ήταν το πραγματικό της.Μαρια Ελενη Σακκα εγραφε η ταυτοτητα .Ομως αυτή ήταν η Μαλβινα των Ελλήνων, αλλά και η Μαλβίνα των ξένων.
Γοητεία είχε. Οξυδερκής ήταν . Ετοιμόλογη και ανατρεπτική την έλεγες. Απρόβλεπτη και με αστείρευτο χιούμορ την χαρακτηριζες .Τα χαρακτηριστικά που θα μπορούσε κανείς να της αποδωσει είναι τοσα πολλά κι όλα αληθινά. Και μπορεί να έχουν περάσει πια 16 ολόκληρα χρόνια από τότε που η Μαλβίνα Κάραλη, έφυγε από τη ζωή, όμως μένει ακόμα χαραγμένη βαθιά στις μνήμες μας, και μάλλον αυτό δεν θα αλλάξει,κι ούτε θέλουμε.
Αρθρογράφος, συγγραφέας, σεναριογράφος, αρχισυντάκτρια και παρουσιάστρια σατυρικών δελτίων ειδήσεων, ή μαγείρισσα και ρεμπέτισσα, η Μαλβίνα ήταν μια λαμπρή προσωπικότητα.
Η Μαλβίνα Κάραλη (1954-2002), σύμφωνα με το ιδιόχειρο βιογραφικό της, γεννήθηκε στο Ισραήλ και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Αρσάκειο και σπούδασε κυβερνητική στο Παρίσι. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος σε περιοδικά όπως η Γυναίκα, το Κλικ, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, το Ο1, το Symbοl του Επενδυτή. Κάποιες στήλες της, μάλιστα, άφησαν εποχή, όπως το “Επ`αυτοφόρω” στη Γυναίκα και “Σαββατογεννημένη” στο Symbol.
Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς , ΑΝΤ1, ΣΚΑΙ, Mega Channel, Star Channel,κ.α. Η Μαλβίνα Κάραλη, έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και με σατιρικά. Έφυγε στα 50 της μόλις χρόνια. Ωστόσο, μια πορεία χρόνων στην τηλεόραση, παρουσιάζοντας εκπομπές όπως το Mea Culpa, το Malvina Live, το Μalvina Hostess και το Malvina Rixten, θα καταφέρει να την εκτινάξει στην κορυφή της προτίμησης του κοινού και να την διατηρήσει εκεί ακόμα και σήμερα.
Αξιοσημειωτο είναι ότι την γνωρίζουν και όσοι ποτέ δεν την είχαν δει όσο ζούσε.Οι νέοι όλων των εποχών την αγαπούν.Χρησιμοποιουν τις ατάκες της, ψάχνουν να βρουν τα βιβλία της.Τα κείμενά της αναδημοσιεύονται στα σάιτ καθημερινά και είμαι σίγουρη ότι μας κοιτάει με τα υπέροχα γαλάζια μάτια της και γελάει.
Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.
Έγραψε τα βιβλία :
(2007) Γλυκό κορίτσι, Αστάρτη
(2005) Σαββατογεννημένη, Τσαγκαρουσιάνος
(2001) Συνταγές κατάλληλες για όλους, Αστάρτη
(2000) Πιάτα της απάτης, Αστάρτη
(2000) Πιο πολύ, πιο πολλοί, Αστάρτη
(2000) Συνταγές για κουζίνα αποψάτη, Αστάρτη
(1999) Μαλβινέζικα, Αστάρτη
(1999) Συνταγές για κόρες ακαμάτρες, Αστάρτη
(1996) Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες, Κάκτος
(1991) Τα κορίτσια στη Σαβάνα, Νεφέλη
(1989) Αθώος σαν αγαπημένος, Εκδόσεις Καστανιώτη
Πρωταγωνίστρια της γραφής της είναι η ίδια. Υπάρχει ένα “εγώ” που αφηγείται, σκέφτεται, διαλέγεται με αντικείμενα, έννοιες, θυμάται. Αφηρημένες έννοιες – Προσωποποίηση. Οι έννοιες παίρνουν τη θέση υποκειμένων, κινούνται, αισθάνονται, πάσχουν, συμπεριφέρονται ως υπάρχοντα πρόσωπα. Η Μαλβινα δημιουργεί ένταση μέσα από αφηρημένες λέξεις ο αναγνώστης αγωνιά. Η αίσθηση της απώλειας του άλλου μετατοπίζεται και γίνεται αγωνία για την απώλεια του χρόνου, των αποτελεσμάτων της φθοράς, για τη σημασία της ίδια της ύπαρξης. Γλωσσική τόλμη. Ουσιαστικά στη θέση επιθέτων, ρήματα με αιφνιδιαστικά αντικείμενα, μεταφορές τολμηρές, αμφισημίες, παράθεση αντίθετων ή ομόηχων λέξεων, ηθελημένη αμέλεια στη σύνταξη. Μικτή γλώσσα, καθημερινή με λέξεις καθαρεύουσας, αργκό, τεχνολογίας νεολογισμούς (τις περισσότερες φορές με τόνο ειρωνικό). Καθημερινές στιγμές και βιώματα, κυρίως πληγές, πάθη και λάθη μεταφράζονται σε κείμενα.
Η Μαλβίνα παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε τρία παιδιά. Την Μελίτα, τον Μίνωα και την Μαριάννα. Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο.
16 χρόνια χωρίς μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της δημοσιογραφίας και της συγγραφής.Χωρις την Μαλβίνα Κάραλη που μας άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα της.
Η Μαλβίνα πόθησε βαθιά, αγαπήθηκε επίσης, και μέσα από τα βιώματά της, μας χάρισε μερικές εξαιρετικές ατάκες..ατάκες για τον έρωτα.Που τις χρησιμοποιούμε όλοι όσοι την θυμόμαστε αλλά και οι νέοι που την μαθαίνουν μέσα από τα κείμενα της.
Μαλβίνα Κάραλη1.«Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα»
2.«Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον… διαφορετικά είσαι βλάκας».
3.«Σπάστηκα με την ατάκα σου “Κοίτα να διασκεδάσεις”. Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. – γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς»
4.«Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να είσαι ο πραγματικός εαυτός σου. Εγώ έτσι είμαι μαζί σου και ξέρω πως με μένα είσαι ο εαυτός σου και θα είμαι ο υπασπιστής σου σε κάθε πετροπόλεμο».
5.«-Γιατί τα κάνεις αυτά; -Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω»
«Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει»
«Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται»
«Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο»
«Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες»
«Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ»
Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου
Maxmag.grhttps://www.maxmag.gr/book/sigrafeis/malvina-karali/https://www.maxmag.gr/book/sigrafeis/malvina-karali/
1 Comment
What a compelling enjoy reading! Your arguments were well-presented and convincing.